Blogs
Een goede merkstrategie, omdat het moet en omdat het kan.
De 10 succesfactoren voor een goede merkstrategie. “Een merk is een reeks verwachtingen, herinneringen, verhalen en relaties die samen verantwoordelijk zijn voor de beslissing van een consument om jouw product te verkiezen boven die van een ander” Deze uitspraak van Seth Godin maakt in één keer duidelijk waar een merkstrategie eigenlijk toe moet leiden: ervoor […]
Lees meerCorona toont aan: investeren in je merk loont!
Positionering en branding zijn het ‘Ying’ en ‘Yang’ van je merk. Positionering is de logica achter je merk, de reden waarom klanten voor jou moeten kiezen. Branding is de emotionele lading die je merk z’n sterke positie in het brein van je klant laat krijgen. Recent is weer de lijst met 100 sterkste merken gepubliceerd. […]
Lees meerWaar u Kwalitatief B2B Marktonderzoek voor kunt gebruiken?
Als u wil weten waar uw klant werkelijk behoefte aan heeft. Hoe ze tegen uw bedrijf, product of dienst aankijken, hoe tevreden ze nu écht zijn. Er zijn veel vraagstukken waar je Kwalitatief B2B Marktonderzoek voor kunt gebruiken. Tenslotte bepaalt u zelf de inhoud daarvan. Het gaat er in veel gevallen om wat de uitdagingen […]
Lees meerWaarom Kwalitatief B2B Marktonderzoek niet aan uw marketing mag ontbreken.
Laat ik me om te beginnen even kort aan u voorstellen. Ik ben Frank Bouman, Master of Marketing. Ik werk al zo’n 40 jaar in verschillende marketing functies. Ik heb wel zo’n beetje alle hoeken van het vak gezien. Fast moving goods, B2B Marketing, Finance, Industriële producten, consumenten marketing en online marketing. Wat al die […]
Lees meerKwalitatief B2B Marktonderzoek: geeft u het juiste gevoel bij de data.
Ik weet het: data is het buzzwoord. Maar niet alle bedrijven hebben veel data. En veel bedrijven hebben veel rapporten met veel cijfers en data over de markten waarin ze zich begeven. Maar toch ontbreekt vaak het juiste gevoel hoe die markten er nu écht uitzien en waarom (potentiële) klanten voor hun product of dienst, […]
Lees meerMet welke emotie raak jij jouw klanten?
Je zou zeggen dat we om emotie niet verlegen zitten dezer dagen. De lockdown heeft bij grote delen van het volk wel de nodige emoties losgemaakt. Je bent voor of je bent tegen. Je ziet dat het de kracht van communicatie is dat je er vele emoties mee op kunt wekken. Sommigen gewenst anderen ongewenst. […]
Lees meerPrepare for the best! Denk hybride!
In de week dat de overheid de avondklok afkondigde om Covid-19 en haar Britse variant er onder te krijgen roep ik: “Prepare for the Best! Denk Hybride!” En dan heb ik het niet alleen over auto’s.. Veel sectoren hebben een gevoel dat het water tot boven hun lippen is gestegen. Winkels blijven dicht, horeca gesloten […]
Lees meerHoe belangrijk is ‘Social’ voor jouw bedrijf?
Social Media is voor veel bedrijven een van de belangrijkste kanalen geworden waarmee ze communiceren met klanten en prospects. In een jaar waarin thuiswerken het adagium werd, werden on-line zaken doen en contact houden via social media nog belangrijker. Hootsuite heeft een uitgebreid wereldwijd onderzoek gedaan naar de belangrijkste trends op Social Media. Over de […]
Lees meerIs jouw beroep nu niet van vitaal belang? Innoveer dan!
De Corona Crisis maakt het in één keer overduidelijk waar je staat. Als je nu werkt in de zorg, de supermarkt of de bezorging dan loop je de benen onder je vandaan. Kun je morgen aan de slag als je een nieuwe job wil. Als docent kun je nu volop on-line je kennis overbrengen. Daar […]
Lees meerHaal Corona in huis!
De effecten van de Corona pandemie worden wereldwijd steeds groter. Amerika stopt met het toelaten van Europeanen, Lufthansa cancelled 23.000 vluchten, de autoverkopen in China zijn de afgelopen maand met 79% gedaald en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar ik het meest mededlijden mee heb is Corona. En dan heb ik het niet […]
Lees meer