Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!

Blogs

Waar u Kwalitatief B2B Marktonderzoek voor kunt gebruiken?

Als u wil weten waar uw klant werkelijk behoefte aan heeft. Hoe ze tegen uw bedrijf, product of dienst aankijken, hoe tevreden ze nu écht zijn. Er zijn veel vraagstukken waar je Kwalitatief B2B Marktonderzoek voor kunt gebruiken. Tenslotte bepaalt u zelf de inhoud daarvan. Het gaat er in veel gevallen om wat de uitdagingen […]

Lees meer

Waarom Kwalitatief B2B Marktonderzoek niet aan uw marketing mag ontbreken.

Laat ik me om te beginnen even kort aan u voorstellen. Ik ben Frank Bouman, Master of Marketing. Ik werk al zo’n 40 jaar in verschillende marketing functies. Ik heb wel zo’n beetje alle hoeken van het vak gezien. Fast moving goods, B2B Marketing, Finance, Industriële producten, consumenten marketing en online marketing. Wat al die […]

Lees meer

Kwalitatief B2B Marktonderzoek: geeft u het juiste gevoel bij de data.

Ik weet het: data is het buzzwoord. Maar niet alle bedrijven hebben veel data. En veel bedrijven hebben veel rapporten met veel cijfers en data over de markten waarin ze zich begeven. Maar toch ontbreekt vaak het juiste gevoel hoe die markten er nu écht uitzien en waarom (potentiële) klanten voor hun product of dienst, […]

Lees meer

Met welke emotie raak jij jouw klanten?

Je zou zeggen dat we om emotie niet verlegen zitten dezer dagen. De lockdown heeft bij grote delen van het volk wel de nodige emoties losgemaakt. Je bent voor of je bent tegen. Je ziet dat het de kracht van communicatie is dat je er vele emoties mee op kunt wekken. Sommigen gewenst anderen ongewenst. […]

Lees meer

Prepare for the best! Denk hybride!

In de week dat de overheid de avondklok afkondigde om Covid-19 en haar Britse variant er onder te krijgen roep ik: “Prepare for the Best! Denk Hybride!” En dan heb ik het niet alleen over auto’s.. Veel sectoren hebben een gevoel dat het water tot boven hun lippen is gestegen. Winkels blijven dicht, horeca gesloten […]

Lees meer

Hoe belangrijk is ‘Social’ voor jouw bedrijf?

Social Media is voor veel bedrijven een van de belangrijkste kanalen geworden waarmee ze communiceren met klanten en prospects. In een jaar waarin thuiswerken het adagium werd, werden on-line zaken doen en contact houden via social media nog belangrijker. Hootsuite heeft een uitgebreid wereldwijd onderzoek gedaan naar de belangrijkste trends op Social Media. Over de […]

Lees meer

Is jouw beroep nu niet van vitaal belang? Innoveer dan!

De Corona Crisis maakt het in één keer overduidelijk waar je staat. Als je nu werkt in de zorg, de supermarkt of de bezorging dan loop je de benen onder je vandaan. Kun je morgen aan de slag als je een nieuwe job wil. Als docent kun je nu volop on-line je kennis overbrengen. Daar […]

Lees meer

Haal Corona in huis!

De effecten van de Corona pandemie worden wereldwijd steeds groter. Amerika stopt met het toelaten van Europeanen, Lufthansa cancelled 23.000 vluchten, de autoverkopen in China zijn de afgelopen maand met 79% gedaald en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar ik het meest mededlijden mee heb is Corona. En dan heb ik het niet […]

Lees meer

De vraag is: wordt je viraal of economisch slachtoffer?

Heb jij ook zo gelachen om al die hilarische foto’s uit China? Mensen doen de meest vreemde dingen om zich te beschermen tegen het Corona virus. Lachen! Dat Corona virus zou ons toch niet raken. Wat denk je? Wij nuchtere Nederlanders wij laten ons toch niet kisten door zo’n griepje? Onze minister voor ‘Medische zorg […]

Lees meer

Waarom je jezelf niet één, maar in drie keer moet verkopen.

Als je een professional bent die zijn eigen producten of diensten en dus je zelf, moet verkopen, realiseer je dan dat je dat niet in één keer kunt doen. (Inbound) Marketing is een gecompliceerd vak en (Inbound) verkoop vaak ook. Vooral als het over jezelf gaat. Realiseer jezelf vooral dat je toekomstige klant ook door […]

Lees meer

Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!