Marketing inspiratie? Abonneer je hier!

Blogs

Wilt u lean, agile, scrum of teal werken? Bel ’n ZZP’er!

In het bedrijfsleven volgt de ene trend de andere in een rap tempo op. Organisaties moesten eerst afgeslankt worden, de muren tussen afdelingen geslecht om vervolgens als ware rugbyers samen de klus te klaren. En nu is er weer ‘Teal’; werken zonder baas. Bedrijven kenden ooit talloze lagen. Onderaan de werkers die de klus moesten […]

Lees meer

Oei ik groei! Maar groei ik wel genoeg?

Dat is de vraag die iedere ondernemer zich zou moeten stellen. Juist in groeiende markten is het logisch dat je omzetgroei realiseert. Maar ook dan is de vraag; groeit je omzet wel genoeg? Want als de markt sneller groeit dan jij, dan verlies je dus marktaandeel. Dat hoeft niet zo erg te zijn als je […]

Lees meer

Scheiding van werk en privé is écht passé!

Als je de trendwatchers mag geloven is de scheiding tussen werk en privé nu echt verleden tijd. Nu je overal kunt werken waar je maar wil; aan de keukentafel, in het internet café of in het zonnetje buiten, is de reden om nog naar kantoor te komen wel écht verdwenen. Maar dan zie je plots […]

Lees meer

Waarom klanten pas contact met je opnemen als ze overtuigd zijn.

De wereld om ons heen is steeds professioneler aan het worden. Waar je vroeger als B2B’er eerst eens een aantal bedrijven uitnodigde om zichzelf te presenteren gaan ze nu direct over tot de kern van de zaak. Vrijwel iedereen oriënteert zich eerst via Internet: welke leveranciers komen in aanmerking om een product of dienst te […]

Lees meer

Waarom potentie belangrijker is dan grootte.

Veel ondernemers willen als eerste weten hoe groot een markt is. Hoeveel geld gaat er in om, hoeveel producten worden er verkocht, wie zijn de spelers; de concurrenten? Op basis daarvan wordt de aantrekkelijkheid van een markt bepaald. Het eigen idee, product of dienst als middel om snel in een markt te kunnen penetreren. Toch […]

Lees meer

De 10 megatrends die jou of je bedrijf zeker gaan beïnvloeden in 2018!

Business Insights zijn van groot belang voor het succes van je bedrijf. Weten wat de trends zijn en hoe je daarmee om moet gaan of op in kunt spelen. Zorg dat je bedrijf, je product of beleid “on-trend” is. Onderstaande megatrends kunnen zo maar eens een belangrijke invloed hebben over hoe jouw bedrijf zich de […]

Lees meer

Marketing inspiratie? Abonneer je hier!