Blogs
De vraag is: wordt je viraal of economisch slachtoffer?
Heb jij ook zo gelachen om al die hilarische foto’s uit China? Mensen doen de meest vreemde dingen om zich te beschermen tegen het Corona virus. Lachen! Dat Corona virus zou ons toch niet raken. Wat denk je? Wij nuchtere Nederlanders wij laten ons toch niet kisten door zo’n griepje? Onze minister voor ‘Medische zorg […]
Lees meerWaarom je jezelf niet één, maar in drie keer moet verkopen.
Als je een professional bent die zijn eigen producten of diensten en dus je zelf, moet verkopen, realiseer je dan dat je dat niet in één keer kunt doen. (Inbound) Marketing is een gecompliceerd vak en (Inbound) verkoop vaak ook. Vooral als het over jezelf gaat. Realiseer jezelf vooral dat je toekomstige klant ook door […]
Lees meerCustomer Intimacy; Verdiep je in de problemen van je klant.
Ongeacht wat de grootte van je bedrijf, je strategie of markt ook is, het vinden van de juiste marketingformule kan best een lastige klus zijn. Wanneer je bedrijf een beperkt budget en middelen heeft, zoals veel middelgrote bedrijven, dan kan het snel een ding zijn dat je nog maar even voor je uitschuift. Er zijn […]
Lees meerWanneer kocht jij zonder emotie?
De 4 manieren waarop je in kunt spelen het gevoel van je klant. Wanneer heb jij jezelf voor het laatst verwend? En dan heb ik het niet over een heerlijk diner met je partner of gewoon een zakje drop. Ik bedoel iets duurs, zoals een horloge, een nieuwe auto, een maatpak of jurk van een […]
Lees meerHOE ZIET JOUW MARKETING ER UIT IN 2020?
In 7 STAPPEN NAAR NIEUW SUCCES. Marketing heeft een marketingprobleem. De meeste mensen denken dat marketing vooral advertenties en verkoop zijn. Maar mensen hebben een hekel aan advertenties tegenwoordig. Vooral aan die van Eyewish, zoals bleek bij de uitreiking van de ‘Loden Loekie’ Wie wil nu iets verkocht worden door René Froger? “Marketing is een […]
Lees meerHoe vertel jij het verhaal over jouw bedrijf?
Veel B2B bedrijven zijn veel te bescheiden. Ze werken zo hard aan het opbouwen van hun marktpositie, aan het verbeteren van hun bedrijf, aan innovaties, aan het bedienen van hun klanten dat ze vergeten hun verhaal te vertellen. Want als het er op aankomt heeft ieder bedrijf zijn eigen verhaal. Een verhaal dat het waard […]
Lees meerDe 11 Socialmedia essentials die ieder B2B bedrijf moet weten.
Ook B2B bedrijven zien een verschuiving in hoe doelgroepen zich oriënteren, informatie verzamelen en zelfs kopen, via social media. Volgens een Amerikaans onderzoek vergaren 55% van de B2B-kopers inmiddels hun informatie met behulp van sociale netwerken. Uit een onderzoek van Forbes blijkt dat 78% van de respondenten zegt dat hun aankoopbeslissingen worden beïnvloed door de […]
Lees meerWetenschappelijk bewezen: complexe beslissingen neem je makkelijker uit emotie.
Zakelijke bedrijven willen nog wel eens lacherig kijken naar shoppend PC Hooftpubliek. Ze lopen winkel in en uit en aan ’t eind van de dag weten ze nauwelijks wat ze eigenlijk allemaal gekocht hebben. Puur shoppen vanuit emotie. Maar pas op zakenlieden: Neurowetenschap heeft inmiddels bevestigd dat we kopen vanuit emotie en rechtvaardigen met logica. […]
Lees meerHoe maak je van klanten trouwe supporters?
Stel jezelf eens voor als top artiest. Als voetballer. Als topsporter in een volle arena. Met om je heen allemaal supporters die je aanmoedigen en ondersteunen met vlaggen, spandoeken en enthousiaste spreekkoren. Hoe geweldig zou dat niet zijn? Vrijwel iedere ondernemer weet dat het vinden van manieren om de klant-betrokkenheid te vergroten goed is voor […]
Lees meerBiz & Buzz Digital Marketing
Onder deze paraplu vallen al je on-line marketing activiteiten. De hefboom voor je bedrijf via digitale kanalen zoals Google, social media, e-mail en je websites die je verbinden met je klanten en prospects. Van je website tot je on-line activiteiten zoals Google Adwords, e-mail marketing, on-line brochures en verder. Er is een oneindig spectrum van […]
Lees meer