Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!

Content Marketing

Contentmarketing: De kern van de klantreis.

Aantrekken, betrekken, overtuigen en koesteren.

Potentiële klanten zijn voortdurend op zoek naar informatie om een oplossing te zoeken voor hun probleem. Door internet zijn mensen beter geïnformeerd dan ooit. De consument bepaalt zelf wat wel of niet relevant is. Klanten verwachten dat bedrijven inspelen op hun behoefte naar relevante informatie en het bieden van concrete oplossingen. Met het inzetten op content marketing kun je sneller potentiële klanten aan je binden. Zorg voor relevante informatie.

Doelen van Contentmarketing:

  • Bekendheid en merkvoorkeur vergroten
  • Hoger komen in Google
  • Zichtbaarheid op Social media vergroten
  • Meer websitebezoekers

De 7 Essentials van Contentmarketing

“Bedrijven met Blogs krijgen 55% meer websitebezoeken”.

Blogs.

Mensen leren liever iets van inhoud dan door traditionele advertenties. Blogs vergroten het bezoek aan je website. Daarom zijn blogs de meest waardevolle content. Met Blogs maak je korte, of langere, opiniërende artikelen waarmee je de expertise van jouw bedrijf kunt delen. Blogs zijn de brandstof voor andere Contentmarketing initiatieven.

“Een kennismaking is voor je prospect makkelijker als ze je al kennen”

Video.

Een goede video strategie bevat video’s die tijdens de klantreis aan verschillende behoeften voldoen. Populaire video’s zijn: Uitleg, promo’s, demo’s, case studies, kennisleiderschap, webinars en gepersonaliseerde video’s. Video’s op landingspagina’s verhogen je conversie met 86%!

“72% van de kopers vindt Whitepapers nuttig voor hun beslissingsproces”.

Whitepapers/E-books

Met een op onderzoek gebaseerd artikel kun je je bedrijf, product of dienst in een objectieve context plaatsen. Daarmee positioneer je jezelf als expert. Een Whitepaper of E-book is een objectieve oriëntatie bron voor je prospect. Ook is het een uitstekend middel om redactionele aandacht mee te krijgen. Wil je weten hoe we dat doen? Vraag dan even de Aerzen case aan. Klik op onderstaande button.


Social Media

Deel je kennis, nieuwsfeiten en opinie via social media.  Deel vooral interessante, relevante en boeiende berichten. Daag je publiek uit om verkeer naar je website te genereren. Consistent in je uitingen is van belang. Zorg dat je met het juiste publiek communiceert. Gebruik foto’s, of beter nog: Video!

E-mail

E-mail is een essentieel deel van de klantreis. Je gebruikt het voor ‘Leadnurturing’ Het voeden van je prospect met relevante informatie. Met e-mail kun je je expertise delen met een duidelijk gedefinieerde doelgroep. Je kunt differentiëren en personaliseren naar onderwerp en doelgroep en daarmee je conversie vergroten.

PR in (vak) media

Vak en publieksmedia zijn een belangrijke oriëntatiebron. Maar hoe pakt de pers jouw verhaal op? Overtuig je ze dat ze jouw verhaal moeten publiceren. Met een zorgvuldig voorbereidde ‘Pitch’ kun je veel publiciteit genereren. B.v. op basis van een whitepaper. Dat vergroot je bekendheid als kennisleider.

Spreken op seminars

Je autoriteit verder vergroten dat doe je door te spreken op seminars. Bijvoorbeeld op vakbeurzen. Onderscheid je zelf met een goede presentatie en vooral presentatietechniek. Met onze kennis van de Speakers University helpen we je een impactvolle presentatie te geven.

Wil je weten wat we met Content Marketing voor jou kunnen betekenen?

Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!