Marketing Succes? Klik hier voor tips!

De klantreis

Aantrekken, betrekken, overtuigen en koesteren.

De hele klantreis, ‘the Customer Journey’, bestaat uit alle stappen die je prospect doormaakt tot hij klant is.  Van de eerste kennismaking, het betrekken bij jouw bedrijf, hem overtuigen dat jij de beste oplossing hebt, tot en met het koesteren van je klant om er een trouwe supporter van te maken.

“Je hebt maar één kans om een eerste indruk te maken”

De Klantreis

De reis die je klant doormaakt begint bij de eerste indruk. Dat kan zijn op social media, een advertentie of PR in een (vak)blad, via Google advertising (SEA), een zoekopdracht of een doorverwijzing van een klant. Met Content Marketing helpen we je om jouw klant in al die stappen te overtuigen.

Je website is één stap in het proces.

Je website heeft een veelzijdige functie in het proces. Je site moet je toekomstige klant overtuigen om zaken met je te willen doen. Met de juiste informatie en triggers die verleiden om z’n naam en e-mail achter te laten. B.v. via de  e-books of whitepapers die we voor je maken.

Contentmarketing zorgt voor overtuiging en vindbaarheid

Als je gevonden wil worden op Google dan moet je website geoptimaliseerd zijn voor SEO. Maar ook door het opbouwen van autoriteit. Dat doe je met waardevolle content met de zoekwoorden waar jij op gevonden wil worden. Wij zorgen dat je website daarvoor is geoptimaliseerd en een volwaardig onderdeel wordt van je totale commerciële proces: de reis van je klant.

Focus op je Buyer Persona: je ideale klant.

In alles wat we doen focussen we op je ‘Buyer Persona’; je ideale klant.

Via een gedetailleerde beschrijving weten we wat zijn behoeftes zijn en waar we ons op moeten richten. Dat geldt voor ieder lid van de DMU; de Decision Making Unit. De besluitvormers waar je mee te maken hebt.

Landingpagina’s

Voor ieder product of dienst maken we aparte landingspagina’s. Zodat je toekomstige klant sneller overtuigd is om je beter te willen kennen. Met de juiste CTA’s; Call to Actions om je prospect te verleiden z’n e-mail adres achter te laten. Want daarmee betrek je hem écht bij jouw bedrijf.

E-mail marketing.

Het ideale middel om je toekomstige klant meer te vertellen over je product of dienst. Om hem te overtuigen dat je de beste bent. Om hem in persoonlijk contact met jou te brengen. Dat is het moment voor Marketing om een Lead over te dragen aan Sales.

“Helpen is het nieuwe verkopen”.

70% van je klanten neemt pas contact op als ze al overtuigd zijn om zaken met je te willen doen. Je hoeft je klant als je eenmaal contact hebt dan ook niets meer te verkopen. Je hoeft hem alleen nog maar te helpen om de juiste keuze te maken.Dat doe je met de ‘Inbound Sales’ methode. Het proces van het aftasten of jullie de juiste match zijn. Via een 1ste Contact Call, een Verkenningsgesprek en een Offertegesprek. We helpen je graag bij de vormgeving van je totale commerciële proces om de perfecte klantreis te realiseren. Wil je weten hoe we dat doen? Maak dan een vrijblijvende afspraak. Klik op onderstaande button.

Marketing Succes? Klik hier voor tips!