Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!

Haal Corona in huis!

De effecten van de Corona pandemie worden wereldwijd steeds groter. Amerika stopt met het toelaten van Europeanen, Lufthansa cancelled 23.000 vluchten, de autoverkopen in China zijn de afgelopen maand met 79% gedaald en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Waar ik het meest mededlijden mee heb is Corona. En dan heb ik het niet over COVID-19, maar over het Mexicaanse biermerk. Onderdeel van AbInbev; ’s werelds grootse bierfabrikant. De wereldwijde verkopen van Corona hebben zeer te lijden onder het virus. Het kost AB InBev in de eerste twee maanden van dit jaar maar liefst al 285 miljoen dollar (!) omzet. Daar zal het wel niet bij blijven want de effecten van het virus zetten nog wel even door.

Daarom roep ik iedereen op; beperk je sociale activiteiten, sluit jezelf op in je eigen huis zodat je niet besmet raakt of anderen kan besmetten. Nestel je voor je lap-top of de TV. Maar haal vooral voordat je dat doet nog even een kratje Corona in huis. Zo kun je voorkomen dat zo’n illuster merk teloor gaat.

Want het zal niet het eerste merk zijn dat z’n reputatie naar de knoppen ziet gaan door een weredwijd wild om zich heen slaand virus. Zo was er ooit in Amerika een snoepje Ayds. Het snoepje werd verkocht als eetlust onderdrukker. Het was zeer succesvol tot in het midden van de jaren tachtig. Toen kwam plots de ziekte AIDS de kop op steken. De klank en gelijkenis van de twee kwamen teveel overeen. Hoewel de verkopen van het product in eerste instantie nog niet eens werden aangetast, werd uiteindelijk besloten om het merk toch maar van de markt te halen.

Maar hoe doe ik dan nog zaken?

Het bedrijfsleven begint het beperken van de sociale contacten nu al problemen op te leveren. Beurzen worden gecancelled, medewerkers moeten thuis werken en vertegenwoordigers worden geweerd. Hoe moet je onder deze omstandigheden nog zaken doen? Ik heb een heel eenvoudig redmiddel voor je. Ik werk inmiddels al een jaar samen met HubSpot waarin ik wekelijks, zelfs soms dagelijks, contact heb met mijn collega’s in Dublin, in Amerika of uit de rest van de wereld. We doen alles via Zoom Videoconferencing. Da’s hardstikke makkelijk. Je hoeft je huis er niet voor uit. Je ziet elkaar, je spreekt elkaar, kunt powerpoints of andere documenten uitwisselen; het werkt perfect. Met als bijkomend voordeel dat je voor afspraken niet meer in de auto hoeft te stappen en je CO2 footprint drastisch vermindert. Dus je bent ook nog milieuvriendelijk bezig. Kijk maar eens op www.zoom.us.

Dat je met video voor het doen van zaken veel meer kunt doen, daar had ik al eerder over geblogd. Mocht je dat gemist hebben dan kun je het hier nog even nalezen. In mijn blog kun je dan meteen het whitepaper aanvragen: De 9 essentiële video’s voor jouw bedrijf. Dat zijn 9 ideeën hoe je video kunt toepassen om de verkopen van je product of dienst te stimuleren. En dat kan best eens welkom zijn nu jezelf en/of je verkopers gedwongen thuis moeten blijven en je verkopen wel weer een zetje in de rug kunnen krijgen. Dus maak van een probleem gewoon een kans. Nu je thuis moet blijven heb je toch even de tijd om te leren hoe je dat moet doen!

Hartelijke groet,

Frank Bouman MM

Biz & Buzz

Convincing B2B Marketing

Terug naar het overzicht

Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!