Wat is uw eerste zet na de crisis? Boek hier een zoomsessie!

Inbound Marketing

Inbound Marketing is hét Commerciële Proces voor de moderne DGA en marketeer.

“50% van mijn marketing is weggegooid geld, maar ik weet alleen niet welke 50%”

Een veelgehoorde uitspraak. Met inbound marketing kun je direct zien wat de ROI is op je marketingactiviteiten. En sturen op dat wat het meest effectief is.

80% van de DGA’s heeft maar weinig vertrouwen in de ROI van hun eigen marketingafdeling.

Bedrijven die bloggen genereren 67% meer leads dan bedrijven die dat niet doen.

Inbound marketing kost 61% minder dan traditionele outbound marketing.

Effectieve Marketing is geen kostenpost maar een omzet-aanjager. Iedere marketeer wíl een belangrijke bijdrage leveren aan de groei van je bedrijf. Meer leads, meer klanten en vooral meer tevreden klanten. Want die vertellen het verhaal over jouw bedrijf door. Dat kun je allemaal laten zien met duidelijke cijfers. Van het aantal bezoekers van je website, je leadgeneratie tot en met de NPS. Dat is wat de directie wil zien!

Marketing met meerwaarde!

Een continue stroom gekwalificeerde leads

Als marketeer wordt je afgerekend op het aantal leads die je Sales deals kunnen leveren waar zij mee kunnen scoren.  Inbound Marketing biedt je de strategie die gefocust is op lead generatie. Daarmee kun je Sales een continue stroom van leads toespelen.  

Marketing die de brug slaat naar Sales

Een goeie klantervaring is een naadloze overgang van marketing naar sales en service. Bepaal wat de ideale klant is voor sales en zorg dat de leads daar aan voldoen. Zo zorg je voor een soepel en effectief salesproces. En klanten die enthousiast worden over je service. Met enthousiaste refferals zet je het marketing vliegwiel voor je bedrijf aan het draaien. Zo kun je samen genieten van de commerciële resultaten.

“De 7 stappen naar succesvolle inbound marketing”

Binnenkort beschikbaar. Dé handleiding waarmee jij je bedrijf naar het nieuwe marketingtijdperk brengt. Schrijf je hier nu vast in.
Aantrekken van Prospects

Bepaal de reis die je toekomstige klant maakt voordat hij contact met je opneemt. Wat is zijn probleem? Zijn uitdaging. Hoe kun jij daar het antwoord op geven?

Overtuig je prospect met relevante informatie. Zodat ie contact met je opneemt wanneer hij wil kopen.

Social Media, Bloggen, Whitepapers, SEO- en websiteoptimalisatie.

Converteren naar leads.

Je wilt in contact komen met je bezoekers. Dus overtuig ze met relevante informatie die hun probleem of uitdaging oplost. Alleen dang even ze jou hun contactgegevens, Die in het gratis Hubspot CRM direct worden verrijkt met alles wat er over hun bedrijf bekend is. Zodat je direct weet wat de kwaliteit van je lead is. Die je met vertrouwen kunt overdragen aan sales.

Call to actions, Landingspagina’s, Formulieren, Contacten

Sluit de verkoop.

Help Sales bij het verkooptraject. Met de juiste en relevante informatie in ieder deel van de Customer Journey. Zo verkort je het besluitvormingsproces en vergroot je het salessucces.

CRM, E-mail, Workflows, Leadscoring.

Je klant als supporter.

Je klant super enthousiast maken over jouw bedrijf. Alleen als hij je een 9 of een 10 geeft dan scoor je. Zorg voor een fantastische beleving in alle fases van de klantreis. Je klant zal dan met ‘word of mouth’ je verdere marketing doen.

Social media, E-mails, Workflows, Customer Service,

Inbound Marketing: De fundering van je bedrijf.

Bereik je prospects met overtuigende content op het moment dat hij die nodig heeft, via de media die hij gebruikt. Leg de fundering van je marketingsucces.

Buyer Persona’s

De beschrijving van je ideale klant(en).

Hoe ziet de DMU er uit in jouw kerndoelgroepen?  Wat is het profiel van je Buyer Persona’s? Welke Buyer Persona’s zijn het meest relevant voor je bedrijf? Wat dat oplevert? Een scherpe focus op je ideale klant en hoe je die het best kunt overtuigen.

De Customer Journey.

De reis die je prospect maakt tot hij een super enthousiaste klant is geworden.

Welke informatie zoekt je Buyer Persona in de verschillende fasen van het aankoopproces? Welke content bieden we aan om in die behoefte te voorzien? Met de Customer Journey in beeld bepalen we hoe we de kerndoelgroep(en) strategisch gaan bewerken.

De Hubspot Growth Suite

Marketing automatisering die je hele bedrijf verbindt met je (potentiële) klant.

Op basis van de HubSpot Growth Suite; Marketing Hub, Sales Hub en Service Hub met centraal daar tussen het gratis CRM, bepalen wij de Inbound Marketing strategie voor jouw bedrijf.

Zo doen we dat!

“Geen succes zonder strategie. Geen strategie zonder inzicht!”

Inzicht in wat je klant werkelijk wil.  Dat is de basis. Een scherpe marketinganalyse. een heldere positionering, de strategie om je prospects zo efficiënt mogelijk te bereiken en je leadgeneratie te vergroten. Desgewenst doen we een kwalitatief B2B Marktonderzoek om de behoeftes van jouw doelgroep nauw in kaart te brengen. Samen maken we het plan voor een successvolle samenwerking.

Maak hier vrijblijvend een afspraak!

Wij inspireren je graag met een gratis groeisessie.

Een analyse van je markt, hoe je toekomstige klant er uit ziet, de veranderingen waar je op in kunt spelen. Hoe je je marketing het meest effectief en efficient kunt inzetten.

De Inbound Marketing Strategie

De Inbound Marketing Strategie is de basis voor je marketing en de groei van je bedrijf. In de uitvoering van de strategie staat het Inbound Marketing vliegwiel centraal.  Wij helpen je het vliegwiel aan te zwengelen.

Samen creëren we een gestroomlijnd proces waarbij we van bezoekers leads maken  en van leads klanten. We bepalen waar jij met je bedrijf het beste op in kunt spelen en hoe we de inbound marketing strategie implementeren. We bieden je dat aan op basis van MaaS; Marketing as a Service. Een vast marketingabonnement zonder verrassingen. Vraag hier een vrijblijvende kostenopgave aan.

Social Media

Relevante content die het waard is om te delen. Hoe speel je jouw bedrijf in de kijker. En trek je nieuwe bezoekers naar je website?

Bloggen

Hoe schrijf je interessante artikelen die het waard zijn om gelezen te worden. Die inspelen op de uitdagingen van je doelgroep. Jouw bedrijf heeft alle expertise op jouw vakgebied in huis. Wees niet te bescheiden! “Be good and tell it”.

Landingspagina’s

Je wil je bezoekers niet teveel afleiden met alle informatie op je website. Dus leidt hem direct naar een landingspagina met een aantrekkelijk aanbod. Waarvoor hij je graag zijn gegevens geeft. En jij je prospect in je marketingfunnel trekt.

E-Mail

Je gelooft ‘t misschien niet, maar e-mail is nog steeds het hoogst converterende marketingkanaal. Met leadnurturing betrek je je prospects bij je bedrijf en verkort je het beslissingstraject. Met workflows organiseer je de opvolging.

Marketinganalyses.

HubSpot biedt je een keur aan marketinganalyses die je kunt stroomlijnen voor jouw bedrijf. Van het aantal bezoekers aan je website, het lezen van je mails de conversie van je leads. Harde feiten waarmee je de effectiviteit van je campagnes kunt aantonen.

Seo

Het sturen op zoekwoorden alleen is niet meer voldoende. Zoekmachines willen weten of jij het waard bent om aanbevolen te worden. Je autoriteit, je kennis van je vakgebied, wordt steeds belangrijker. Zorg dat je het deelt via het internet. 

Call-to-Actions

Je wilt bezoekers aan je website converteren in leads. Call-to-Actions zijn de knoppen waar je bezoekers verleidt tot een nadere kennismaking.

Google Advertising

Hoger in de Google ranking komen is niet alleen meer een kwestie van gevonden worden op de juiste zoekwoorden. In veel branches is de concurrentie heftig. Google Adwords kan het antwoord zijn om snel boven aan te staan. Het geeft bovendien mooie synergie met hoe prospects je organisch vinden.

Lead Nurturing

Slechts 2% van de bezoeker van je website koopt ook direct. Je zult je bezoekers moeten voeden met aanvullende relevante informatie. Met lead nurturing richt je een effectief process in om je prospect te overtuigen.

Aanbiedingen

Interessante aanbiedingen zijn de benzine van je marketingfunnel. Een E-book met jouw expertise, whitepaper met oplossingen, webinar met expert sprekers. Daar schrijven je prospects zich graag voor in.

Campagnes

Plan je on- en off line marketingcampagnes en meet het resultaat. Met campagnes promoot je je aanbiedingen en vergroot je het success van je leadstroom.

Offertes

“Geen klant zonder een overtuigende offerte”.

Zorg ook dat de laatste stap van het beslissingsproces een overtuigende wordt. ‘An offer you can’t refuse’. We helpen je graag bij het maken van een aantrekkelijk voorstel.

Besteed je aandacht aan interessante prospects!

Met Inbound Marketing en Inbound Sales bepaal je nauwkeurig aan wie je je tijd wilt en moet besteden. Zodat je verkoopactiviteit betere resultaten oplevert. En je geen tijd verspilt aan de verkeerde leads.

Wil je ook weten hoe je Inbound Marketing kunt implementeren voor jouw bedrijf? Vraag hier een gratis groei sessie aan!

Wat is uw eerste zet na de crisis? Boek hier een zoomsessie!