Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!

Dé formule voor succes!

Topsport is doel en focus. En dat geldt net zo voor het bedrijfsleven. Succes halen in het bedrijfsleven is vaak net eender aan succes in de sport. De formule ervoor is vrij simpel: S = K/V x M. Oftewel Succes wordt bepaald door je Kennis en Vaardigheden en vermenigvuldigd met je motivatie. Toch zul je versteld staan van de mate waarin je zelf succesvol denkt te zijn. Stel je kennis en vaardigheden zijn op hoog niveau; je geeft ze een 8. En je motivatie is nog groter; een 9! Wat is dan de uitkomst: 8 x 9 = 72%. Oftewel je zit nog maar op 72% van je potentie. En dan komt er nog een factor bij. Dat is je Interne Weerstand. Dat kan onzekerheid zijn, faalangst, zenuwen, politieke achterstand etc. Om je werkelijke succesfactor te kennen moet je dus je K/V x M nog even delen door je IW. Is die groter dan 1 dan loopt je succesfactor hard achteruit.

De 80/20 regel geldt altijd!

Voor bedrijven en teams geldt dan ook nog altijd de 80/20 regel. 20% van de teamleden brengen het team vooruit, 60% zijn meelopers en de andere 20% zijn de achterlopers, de klagers, de zeurpieten. Als je dan de scores van de verschillende teamleden bij elkaar optelt en en weer vermenigvuldigd door het aantal dan kun je wel een tot schrikbarende lage resultaten komen. Maar weet je ook meteen wat je er aan moet doen om het succes van je team te verbeteren.

Hoe zit het dan met Vorm?

De Olympische spelen gaan helaas niet door dit jaar. Net zoals vele andere wedstrijdsporten. Alle evenementen zijn tot nader orde afgelast. Hoe behoud je dan je vorm? Ook dat is vooral een kwestie van motivatie. Zo zie je zwemmers in een klein badje tegen de stroom in zwemmen, wielrenners in hun kamer op de fiets. Maar ook voetballers met een burn-out. Plotseling is alle wedstrijdstress en de flow weg. Dan val je helemaal terug op jezelf. Dat is niet voor iedereen even makkelijk.

De 1,5 meter economie heeft ervoor gezorgd dat we massaal zijn gaan thuiswerken. Met zowel de goede als minder goede aspecten. Qua productiviteit schijn je nauwelijks in te boeten; gemiddeld is een kantoormedewerker toch maar zo’n 4 uur actief. De motivatie om te laten zien dat het thuis gewoon doorgaat is groot. Veel vergaderingen via zoom of MS teams verlopen uitermate efficiënt. Bovendien worden er veel minder ingepland waardoor de medewerker effectiviteit wordt vergroot. Nadeel kan zijn de afleiding thuis. Met kinderen die behoefte hebben aan hulp bij school. Of andere ver- en afleidingen.

Heb oog voor motivatie.

Als ondernemer moet je dus ook op afstand goed oog houden voor de juiste motivatie van je medewerker. Dat houdt de productiviteit op peil. Bedenk je goed hoe je dat het beste kunt doen, maak een intern communicatieplan, hou individuen goed in de gaten en blijf communiceren. Ook daar heeft marketing- en communicatie zijn doel.

Wil je weten hoe je dat aanpakt? Neem dan hier vrijblijvend contact met ons op en boek een kennismakingsgesprek. Ik neem aan dat je daar nu maar weinig motivatie voor nodig hebt.

Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!