Marketing inzicht
“Je ziet het pas als je het door hebt”, Johan Cruijff.
Marketinginzicht is het leggen van verbanden. Het combineren van data met gevoel.
Big Data is het buzzword. Maar vergeet vooral niet de voeling met je klant.
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Je moet weten wat je klant nú wil.
Wil je weten wat goed marketinginzicht jou kan brengen? Klik dan op onderstaande button.
Markt- en marketinganalyse
Om een goede markt- en marketing analyse te maken is deskresearch de beste start. De omvang van je markt, van specifieke segmenten, niches, zicht krijgen op wie je kerndoelgroep is. Aantallen, cijfers en ontwikkelingen geven inzicht in de harde realiteit.
Concurrentie analyse
Een goede analyse van hoe je concurrent het doet, geeft vaak een andere kijk op de markt. Wat doen zij, hoe doen ze dat, zijn ze succesvol, wat kunnen we van hun leren?
Kwalitatief B2B Marktonderzoek
Klanten vertellen je graag wat ze nu écht willen. Maar dan moet je er wel om vragen. Vreemde ogen dwingen. Tegen derden zijn ze vaak net iets openhartiger dan tegen jou. Kwalitatief B2B Marktonderzoek is het middel om snel en goed inzicht te krijgen. In marktomvang, de beste manier om je klanten te overtuigen en je groeimogelijkheden.
Kwantitatief onderzoek
Weten of een grote groep er hetzelfde van vindt? Snel testen of je communicatie aanslaat. Jouw aanbieding het gewenste effect heeft? Kwantitatief onderzoek geeft je snel antwoord op al je vragen. Daarmee versnel je je succes.
Klanttvredenheidsonderzoek
Tevreden klant bepalen je toekomst. Super tevreden klanten bevelen je aan bij derden. Dat zijn je promotors. Hoe meer je daar van hebt hoe sneller je zult groeien. Alle belang dus om van klanten supporters te maken.
Bepaling Buyer Persona’s
Een nauwkeurige beschrijving van je ideale klant; dat is je ‘Buyer Perona. Een detail beschrijving van je ideale klant maakt dat je hem makkelijker gaat bereiken en beter kunt overtuigen. Dat leidt tot een soepeler commercieel proces.
Trends en Ontwikkelingen
Economische trends, sociaal maatschappelijke ontwikkelingen, wat doen de innovators? Trends en ontwikkelingen zijn de golf waarop jouw bedrijf meedeint. Probeer je tegen de golf in te roeien dan heb je het moeilijk. Pak je de juiste golf op het juiste moment dan kun je daar lang op meesurfen. Wij helpen je de belangrijkste trends en ontwikkelingen voor jouw bedrijf te ontdekken.
Strategische analyse
De confrontatie van de markt met jouw bedrijf is soms een harde realiteit. Je omzet en marktaandeel kan een goede indicatie zijn hoe goed je het nu doet. Vaak zijn er verborgen kansen, zijn er dingen die jouw bedrijf beter kan doen. Kennis, vaardigheden, de manier waarop je inspeelt in de markt. Een strategische analyse brengt alles boven water en geeft je concrete handvatten wat je te doen staat. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Klik dan even op onderstaande button.