Marketing Succes? Klik hier voor tips!

Positionering en Strategie

“Positionering is de plaats die je hebt in het brein van je ideale klant”

Positionering is niet wat je doet met een product maar wat je doet met de geest van je prospect. Je positioneert (plaatst) het product in de geest van je prospect.

Wil je weten hoe je jouw bedrijf moet positioneren?

Positioneren is vooral er voor zorgen dat je klant als eerste aan jouw product of jouw bedrijf denkt. Een goede positionering maakt direct duidelijk wat jou uniek maakt, je onderscheidt van je concurrentie en wat jou relevant maakt voor de klant. Het geeft direct aan waarom een klant voor jou moet kiezen.

Descriptor

Minstens zo belangrijk is dat een toekomstige klant direct weet wat jij doet. Hij ziet je merknaam, maar als je niet vertelt ‘wat’ je doet, dan weet hij het ook niet. Bij de bakker, de slager en de groenteboer weet je direct wat je daar kunt kopen. Maar bij de Warme Bakker, de Biologische slager en de Dagverse groenteboer weet je dat nog iets beter.

“Een goede slogan maakt je bedrijf miljoenen waard”

De combinatie van je merk, je descriptor en een goede slogan maakt dat een klant jou direct weet te vinden. Dat werkt heel effectief als je grote campagnes doet. Maar ook als je dat niet doet en je positionering consequent doorvoert in alles wat je doet. Van je elevator pitch tot en met je website en je visitekaartje. Zo bouw je effectief aan je merk.

Branding: Hoe bouw je een sterk merk

“Perception is reality”

De manier waarop jouw merk wordt gezien is allesbepalend voor jouw succes.  Branding is de emotionele uitdrukking van de unieke rol en de relevantie van je merk. Dat creëer je met je logo’s, look en feel, je kleurenpalet, taalgebruik, tone of voice, klantervaring en design.

Strategie

Het bepalen van je strategie; of gewoon de vraag: hoe ga je toekomstige klanten aantrekken? Dat is de uitkomst van je doelstellingen, je marktpositie, je marktpotentie, je ambitie en je middelen. Bepaal hoe je nú het meest effectief jouw (toekomstige) klanten kunt bereiken en overtuigen. Hoe ga je dat realiseren?

Strategie is ook: Hoe motiveer ik mijn medewerkers? De 80/20 regel gaat ook daar op. Dus check je factoren voor succes.

Wil je weten hoe je met een goeie positionering en de juiste strategie je bedrijf succesvol maakt? Maak dan een vrijblijvende afspraak. Klik op onderstaande button.

Marketing Succes? Klik hier voor tips!