Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!

Reputatie Management

Reputatie Management is de kern van je imago. Dat is iets waar je zowel in goede als in mindere tijden in moet investeren om er de volle vruchten van te kunnen plukken. Reputatiemanagement gaat over het beïnvloeden en beheersen van de reputatie van een persoon, een bedrijf een product, dienst of merk.  Det is iets wat in de huidige digitale wereld steeds uitdagender wordt. Je hebt nu eenmaal te maken met een meer gepolariseerde wereld, die verdeeld is door feiten en fictie. Gegevens en emotie. Traditionele media die vaak al vanuit een bepaalde overtuiging hun berichten de wereld in sturen en de Social Media. Social Media sluiten hun berichtgeving aan op jouw voorkeur of via jouw groepen. Waardoor jij of je doelgroep een heel sterk gekleurd en eenzijdig beeld van de wereld kunt vormen. De tijd die per volwassene aan digitale media wordt besteed neemt voortdurend toe en mensen vertrouwen niet meer op wat er in de mainstream media wordt gezegd.

Kijk maar eens naar verkiezingscampagnes!

Je kunt zelf invloed uitoefenen op hoe de wereld jou of jouw bedrijf ziet. De verkiezingscampagnes van Donald Trump en Boris Johnson zijn daar goede voorbeelden van. Duidelijke campagne thema’s, de waarheid of niet, verzonden via media die hun goedgezind zijn en exclusief hun doelgroep bereiken.

“Je imago is je beste amigo” is een bekende uitspraak.

Het is dus van belang het imago van je zelf of je bedrijf goed te koesteren. Dat geldt zowel in goede tijden; als je aan het imago van je bedrijf wil werken, als in slechte tijden, wanneer je de reputatie van je bedrijf moet verdedigen. Tegen actievoerders, ontevredenklanten, je concurrentie of omdat het tij nu eenmaal tegen zit.

“Be good and tell it!”

Biz & Buzz ondersteunt je op tal van vlakken bij je repuatiemanagment.

Kernboodschap

Het formuleren van je kernboodschap, daarmee kan iedereen binnen je bedrijf op het juiste moment met de juiste boodschap overbrengen wat je werkelijk bent of wil zijn.

Pitchen in de media

Heb je een product of dienst of wil je je bedrijf als geheel onder de aandacht van de media brengen dan kunnen we dat doen door het gericht ‘pitchen’ van je boodschap naar de media die jouw doelgroep het meeste leest. Een effectieve methode daarvoor is goed onderbouwd whitepaper met relevante content voor jouw doelgroep. Dat overtuigt!

Persberichten

Een verplicht nummer, zoals bij jaar-of halfjaarcijfers of juist de trotse aankondiging van een nieuw prduct of dienst. Wij helpen je er het gewenste effect uit te halen.

Woordvoering

Niet iedereen is in staat om de pers goed te woord te staan. Vooral in slechtere tijden is het van belang je boodschap goed te verwoorden. Zonder dat er getwijfeld wordt aan de oprechtheid daarvan. We helpen je graag om die boodschap te verwoorden en de pers of andere buitenstaanders te woord te staan.

Stakeholdermanagement

Als je je boodschap op de juiste wijze naar buiten wil brengen dan moet je ook weten wie je stakeholders zijn. Wiens belangen behartig je als persoon of organisatie. Wie zijn je medestanders en wie je tegenstanders. Heb je hun belangen en meningen zorgvuldig in kaart gebracht? Weet je hoe je die het beste kunt pareren? We helpen je daar graag bij.

Wil je weten wat Biz & Buzz als PR Bureau voor jouw reputatie kan betekenen? Klik dan op onderstaande button voor een vrijblijvende afspraak.

Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!