Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!

Waarom Kwalitatief B2B Marktonderzoek niet aan uw marketing mag ontbreken.

Laat ik me om te beginnen even kort aan u voorstellen. Ik ben Frank Bouman, Master of Marketing. Ik werk al zo’n 40 jaar in verschillende marketing functies. Ik heb wel zo’n beetje alle hoeken van het vak gezien. Fast moving goods, B2B Marketing, Finance, Industriële producten, consumenten marketing en online marketing. Wat al die producten en markten gemeen hebben is dat het van belang is dat je precies weet waar je klant behoefte aan heeft. Hoe je hem kunt raken, verleiden en tot super tevreden klant kunt maken.

In veel marketingfuncties heb ik veel marktonderzoek mogen lezen en toepassen. Heel veel marketing data, Nielsen, Marktaandelen, Marktgroottes etc. Maar de grote vraag waar je aan het eind altijd mee bleef zitten was: Waarom kiest de klant voor een bepaald product of dienst? Of doet hij dat juist niet.

Bij veel kwantitatief onderzoek bleef ik met veel vragen zitten. Zoals bij klanttevredenheidsonderzoek. Het ene jaar kreeg je bedrijf een 7,5 als cijfer en het volgende jaar een 7,7. Was de klanttevredenheid daarmee verbeterd of juist niet? Want met een kleine steekproef en een standaarddeviatie kan dat dus zo maar anders zijn.

Daarom ben ik begonnen met het uitvoeren van Kwalitatief B2B Marktonderzoek. Daarbij kwam je met échte klanten in gesprek en kreeg je veel duidelijker feedback wat ze van je vonden. Wat je goed doet, wat je kunt verbeteren, wat je zeker niet moet veranderen, etc.

Onderzoek dat je dus op tal van vraagstukken kunt toepassen. Voor het meten van klanttevredenheid, waarbij je niet alleen directe feedback krijgt maar ook testimonials die je weer kunt toepassen in je verdere marketing.

Waar je het ook heel goed voor kunt gebruiken is voor het krijgen van inzicht in de behoeftes van je strategische partners. Je grote klanten, waar je graag een langjarige relatie mee op wilt bouwen.

Maar ook bijvoorbeeld bij het testen van de effectiviteit van je communicatie. Zo kwam ik er o.a. achter wat bij m’n kerndoelgroep wel resoneerde en juist bij mijn niet-doelgroep niet. Waardoor we heel bewust voor een scherpe campagne konden kiezen. Het gevolg: een Effie! De marketing effectiviteits prijs.

Ik ben daardoor gedurende mijn carrière steeds meer kwalitatief onderzoek gaan gebruiken en voor mijn Biz & Buzz klanten uit gaan voeren.

Wilt u direct weten wat we met Kwalitatief B2B Marktonderzoek voor uw bedrijf kunnen bereiken? Boek dan even een gratis intake gesprek. Ik garandeer u; dat geeft u direct inzicht in hoe u uw customer journey’s verder kunt optimaliseren!

  • Zodat u precies weet waar de markt écht behoefte aan heeft
  • Zodat u klanttestimonials kunt gebruiken om andere klanten te overtuigen
  • Zodat u direct uw share of wallet kunt vergroten,
  • Zodat u sneller MA kunt winnen en
  • Zodat u makkelijker uw omzet kunt vergroten

Alle redenen en mogelijkheden van Kwalitatief B2B Marktonderzoek hebben we samen gevat in ons e-book: ‘Marketing is een goed gesprek met uw klant’.

In dit e-book vindt u alle informatie over het toepassen van Kwalitatief B2B Marktonderzoek voor uw organisatie. Vraag het hier even aan. En wilt u graag direct weten wat we voor u kunnen betekenen? Schroom dan niet om direct even vrijblijvend contact op te nemen. Bel voor een vrijblijvend advies met Frank Bouman via 0642 170 990 of mail f.bouman@bizandbuzz.nl

Terug naar het overzicht

Beter scoren met Marketing? Gratis tips voor meer succes!